Friday, January 4, 2013

kadangkala ...

asalamualaikum ..
hurmm .. lama xmenari2kan jari jemari kt keyboard lappy ni ..
dan lama jugak xbukak lappy ni .. heeee .. mana tak nya on9 pon guna fone je ..
okey ... exam mid term da lepas .. da balik kluang da pon .. dah lepas rindu kat mak abah pon ..
lama kot xbalik sana .. rindu sume2 yg ad kt umah kluang tu ..
dan hari ni merupakan hari jadi puan sabariah binti omar aka mak saya ..
waaahhh .. wlaupun umur mu makin meningkat tetapi wajahmu tetap muda ..
wahhhh gitu ... hahahahah ! sengal sgt ni ..
apa2 pun sy noratikah anak terakhir mak mengucapkan selamat hari lahir semoga dipanjangkan umur dan di permudahkan rezekinya .. adik sayang mak smpai akhir hayat adik .. thanks for everything makkk !!!!!! i love you so so so muchhh !
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
okey mai kte fokus ke entry kali ni ..
ni berkaitan soal hati dan percakapan  ..
hahaha .. mcm kelakar je .. selalu org ckp soal hati dan perasaan  .. ni aku lak soal hati dan percakapan ..
tapi itu lah hakikatnya ..
kadangkala kita tak sedar apa yang kita luahkan dari mulut dan apa kata hati kita luahkan didalam hati ..
kadangkala kita mengabaikan kata hati kita dan kita hanya melayankan apa kata luahan dari mulut ..
benar , org kata mulut akan meluahkan kata-kata apabila terdetiknya didalam hati ..
tetapi , kenapa apabila hati kita sedang bersedih menangis, bila org tny kita kenapa, kenapa kita berkata 'tak de pape, okey je , nothing ' .
kenapa tak sama lak dengan kata hati tu . kenapa perlu menyimpang jauh dengan kata hati ?
bagi aku ...
kadangkala , apa yang kita luahkan melalui mulut tak seindah apa yang kata hati keluarkan ..
bila kita punyai masalah, kita menyembunyikannya.. dan apabila seseorang menanyakan kita adakah kita okey, kita tetap akan bercakap 'aku okey' kenapa ? tak nak orang tawu yang kita punya masalah? kenapa xcakap 'aku ad problem, tapi aku leh handle' kenapa perlu cakap aku okey ..
hahahah .. susah nak jumpa org yg bercakap benar melalui hati ..
dan sekarang aku berperang ngn hati aku sendiri .. kuat betul ketabahan hati ni untuk menang apabila bermulanya peperangan itu .. aku berpikir pikir, jika aku buat apa akan terjadi .. dan bila aku tak buat apa akan jadi .. dan hati tetap untuk menang dan menyuruh aku buat . tapi aku takut risikonya.. kata org percaya pada kata hati dan yakin pada diri .. ye .. memang aku yakin dan aku hampir tewas dengan kata hati itu .. tapi aku masih ada rasa goyang .. sekarang aku seperti berdiri diatas titi yang kecil .. ia mudah untuk aku jatuh dan mudah untuk aku berdiri .. tetapi jika angin meniup aku akan jatuh dengan mudah jika aku tak pandai mengimbangkan badan aku .. apa yang aku rasa tak seindah apa yang orang nampak .. bila pagi sampai siang aku menjadi seorang yang tak punyai masalah .. bila malam itu muncul, aku menjadi seorang yang punyai masalah .. kenapa itu terjadi ? kerna kata hati .. kata hati yang mungkin akan menjatuhkan aku .. dan kata hati yang mungkin akan memberi kebangkitan kepada aku .. aku seorang yang mengikut kata hati .. dan sukar untuk aku berlawan dengan kata hati .. aku takut dengan keputusan yang aku buat .. tapi apa salahnya mencuba.. 
"nope ! ika kau xleh mencuba .. dlu kau buat hasilnya kau sakit.. tapi itu dulu .. sekarang ni kau hanya percaya pada dia yang dia tak akan amik kesempatan . insyaallah ia akan termakbul jika aku ikhlas dalam hubungan ni.. so get ready yahhh !"
okey sudah panjang menjela aku bebel sorg2 ni .. akhirnya tenang jugak hati ni .. tak dapat cerita kat orang cite kat blog pon boleh .. okey sory law entry ni membosankan .. just nak share jep apa yang ada dlm pikiran ni .. dan luahkan melalui kata hati bukan melalui percakapan .. hewhewhew .. have a nice day guys !!




No comments:

Post a Comment