Milford Sound in New Zealand

Friday, August 24, 2012

.............

fantasi lebih layak hadir dalam memori daripada realiti ..
aku memilih jalan untuk berfantasi dari aku memilih jalan realiti ..
hasil doa orang keliling kini realiti aku jadi malap ..
fantasi aku sentiasa terang dan indah ..
apabila realiti aku jadi malap aku terus buang realiti jauh dari aku agar aku xmerasa sakitnya bila berealiti ..
tapi malangnya bila aku bersama fantasi, realiti sentiasa muncul dimindaku ..
apa kan daya aku harus menerima realiti dalam hidup ku ..
hebatkan dunia realiti itu ..
aku berpijak di bumi yg nyata ..
bukan lagi khayalan bukan lagi fantasi ..
hebat doa itu ..
aku mohon ampun dan maaf kepada orang yang mendoakan kejatuhan aku jikalau ada salah silap ku ..
aku leka dengan dunia aku sehinggakan aku xsedar ada yang membenci aku ..
kenapa aku ?
kenapa tidak orang lain ..
aku mahu buang semua kenangan selama 5 tahun ..
aku mahu buang semua memori ..
tetapi aku sedar yang kenangan tidak akan lenyap ..
sebab kenangan hanya 1 memori yg paling terindah yg tercipta..
apakan daya ..
ketika aku jatuh tersungkur apabila dugaan melanda aku ..
ada yang bersorak gembira dengan kejatuhan aku ..
ya !!
aku tahu ini yang kau mahukan ..
kau terima lah !
aku redha dengan apa yang aku lalui ..
aku pasrah !
tapi satu sahaja yang aku mahu pesan ..
tidak semua yang kita inginkan selalu dapat ..
aku heran dengan sikap segelintir manusia yang xsenang dengan kesengan orang lain ..
MENGAPA ??
mengapa ada sifat dendam ?
mengapa ada sifat dengki ?
mengapa ?
katakan padaku wahai manusia ?


assalamualaikum ....

No comments:

Post a Comment